Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

13. Η μελωδία της προσευχής (Σειρά: Η κατήχηση της Αγγελικής)



Μέσα στο δάσος

Η Αγγελική σήμερα είναι πολύ χαρούμενη και ευτυχισμένη. Έχει βγει βόλτα μαζί με τη μαμά της και τον μικρό Ιωσήφ, στο όμορφο δάσος που είναι κοντά στο σπίτι τους.
Οι ηλιαχτίδες του ήλιου που περνούν μέσα από τα πυκνά φυλλώματα των δένδρων, το ρυάκι που περνά τραγουδιστά από κοντά τους, τα χαρούμενα τιτιβίσματα των πουλιών που πετούν χαρούμενα από δένδρο σε δένδρο και το πλήθος των λουλουδιών που στολίζουν τις γύρω πεδιάδες, φτιάχνουν ένα πανέμορφο φυσικό πίνακα ζωγραφικής.

Η μαμά Σοφία κάθεται κάτω από τη σκιά ενός πανύψηλου δένδρου και διαβάζει ένα βιβλίο. Πότε, πότε, αφήνει το διάβασμα και σηκώνει τα μάτια της στα φλύαρα πουλάκια που ξεσηκώνουν με την μελωδική φωνή τους όλο το δάσος. Από τα χείλη της βγαίνουν λόγια ευγνωμοσύνης στον πολυαγαπημένο της Θεό που στόλισε με τόση ομορφιά την δημιουργία του. Σαν τα μικρά πουλάκια ψάλλει και αυτή, μέσα από τα βάθη της καρδιάς της, ύμνους αγάπης, αφοσίωσης, πίστης και λατρείας, σ' Εκείνον που είναι γι' αυτήν ο γλυκός και στοργικός ουράνιος Θεός Πατέρας της.
Μερικές φορές δεν μπορεί να συγκρατήσει την μεγάλη αγάπη που έχει στον πολυαγαπημένο της βασιλιά Θεό και καυτά δάκρυα λατρείας σαν μαργαριτάρια κυλούν από τα μάγουλα της. Νοερά νιώθει να είναι χαμένη μέσα στην Πατρική του αγκαλιά, με τα χέρια της περασμένα γύρω από τον θεϊκό λαιμό του Βασιλιά της και εκεί, σαν ξένοιαστο μικρό παιδί, απολαμβάνει την στοργική Του ουράνια αγάπη.
Η καρδιά της θα ήθελε να του πει πολλές προσευχές αγάπης, μα όταν νιώθει σαν μικρό κοριτσάκι κρυμμένο στην μητρική αγκαλιά του Θεού Πατέρα της, δεν μπορεί να αρθρώσει άλλες λέξεις και του λέει με τη σιωπή της μόνο "σ' αγαπώ". Αν μπορούσε κάποιος να δει τους αγγέλους του ουρανού, θα απορούσε με αυτό που συνέβαινε εκείνη τη στιγμή. Θα τους έβλεπε να σταματούν την δική τους αγγελική μελωδία και να θαυμάζουν την εξαίσια ανθρώπινη μελωδία της αγάπης που κάποιες ψυχές, θεϊκά ερωτευμένες με τον Θεό Πατέρα τους, αφήνουν να ξεχύνεται σαν άρωμα σ' όλο τον ουρανό.
Η Αγγελική με τον αδελφό της μαζεύει πολλά λουλούδια, ανεμώνες, μαργαρίτες κίτρινες και άσπρες και τα κάνει ένα μεγάλο μπουκέτο. Όταν τελειώνει το ωραίο μπουκέτο με τα λουλούδια έρχεται όλο χαρά για να τα προσφέρει στη μαμά της.
Η Σοφία δεν μπορεί να κρύψει τη χαρά της για την ωραία προσφορά των παιδιών της και, αφού πρώτα τα ευχαριστήσει με τον γλυκό εκείνο τρόπο που μόνο οι μανούλες ξέρουν να το κάνουν, παίρνει μετά μέσα στην αγκαλιά της τα δυο της παιδιά για να τα γεμίσει με τα μητρικά φιλιά της. Τα αγκαλιάζει τόσο τρυφερά και τόσο στοργικά, που και τα δυο της παιδιά απολαμβάνουν ευτυχισμένα τη μητρική αυτή ζεστασιά της αγάπης. Η αγάπη της γι’ αυτά και η ευγνωμοσύνη που νιώθει στον ουράνιο Θεό Πατέρα της για όλα όσα της έχει χαρίσει μέχρι τώρα, την κάνουν να μη μπορεί να συγκρατήσει δυο δάκρυα χαράς και ευτυχίας.

Η μελωδία της καρδιάς

Τα δάκρυα της μαμάς Σοφίας κυλούν από τα μάγουλα της πάνω στο κεφαλάκι της μικρής Αγγελικής, που σηκώνει με απορία τα μάτια της ψηλά για να δει από πού ήρθαν οι δυο αυτές σταγόνες δροσιάς. Έκπληκτη διαπιστώνει ότι είναι δάκρυα που έτρεξαν από τα μάτια της μαμάς της, γι’ αυτό και την ρωτά με απορία:
-Γιατί κλαις μαμά, είσαι στεναχωρημένη;
-Δεν κλαίω, κοριτσάκι μου, από στεναχώρια αλλά από μεγάλη χαρά και ευτυχία! Είμαι τόσο ευτυχισμένη που σας κρατώ θησαυροί μου, εσένα και τον αδελφό σου, μέσα στην αγκαλιά μου! Είμαι επίσης ευτυχισμένη που μπορώ να απολαμβάνω την υπέροχη αυτή δημιουργία του καλού Θεού μας. Η πιο μεγάλη μου όμως χαρά και ευτυχία, Αγγελική μου, είναι αυτό που νιώθει η ψυχή μου, ξέροντας πως είμαστε παιδιά του πιο γλυκού και στοργικού Πατέρα, που είναι ο καλός Θεός μας. Η ευτυχία αυτή είναι που με κάνει να δακρύζω και να του λέω μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου πολλά «σ’ αγαπώ» και «σ’ ευχαριστώ».
-Θέλω και εγώ, μαμά, να λέω στον καλό Θεό μας «σ’ αγαπώ» και «σ’ ευχαριστώ» για όλα όσα μας έχει χαρίσει!
-Πάντα να λες στο Θεό μας αυτές τις δυο λέξεις, Αγγελική μου. Οι δυο αυτές λέξεις εκφράζουν την αγάπη και την ευγνωμοσύνη της ψυχής στον ουράνιο μας Πατέρα, γι’ αυτό και είναι η πιο γλυκιά μελωδία που μπορεί να προσφέρει μια ψυχή στον δημιουργό Θεό της. Είναι η μόνη προσευχή που τον ευχαριστεί απόλυτα και τον κάνει να γεμίζει με πολλές ευλογίες την ψυχή.
-Οι άλλες προσευχές που λέμε δεν τον ευχαριστούν;
-Όλες οι προσευχές, παιδί μου, όταν λέγονται με παιδική απλότητα, αγάπη και σεβασμό στον ουράνιο μας Πατέρα του δίνουν χαρά και ευτυχία. Ο Θεός Πατέρας είναι σαν κι εμάς τους γονείς. Χαίρεται κάθε φορά που μπαίνουμε σαν τα μικρά παιδιά στην αγκαλιά του και του λέμε με απλότητα ό,τι έχουμε στην καρδιά μας.
-Στην προσευχή μας μπορούμε δηλαδή να του λέμε και τα καλά και τα κακά που κάνουμε;
-Και βέβαια, μωρό μου. Ό,τι μπορεί να πει ένα παιδάκι στη μαμά και στον μπαμπά του, τα ίδια ακριβώς μπορεί να πει και στον Θεό Πατέρα του. Αν εμείς οι γονείς σου, Αγγελική μου, σε αγαπάμε χίλιες φορές, ο καλός Θεός μας σε αγαπά άπειρα. Δεν υπάρχει γήινο μέτρο με το οποίο να μπορέσει κάποιος να μετρήσει το μέγεθος της αγάπης που έχει για όλα τα πλάσματα του. Η αγάπη του είναι σαν τον απέραντο ουρανό και η στοργή του σαν τον ζεστό ήλιο. Γι' αυτό και χαίρεται κάθε φορά που του λέμε στην προσευχή μας τις σκέψεις μας, τις επιθυμίες μας και όλα τα όνειρα μας. Του αρέσει όταν του λέμε ό,τι έχουμε στην καρδιά μας και όταν ζητάμε την ευλογία αλλά και την βοήθεια του. Έτσι του δίνουμε το δικαίωμα να επεμβαίνει στη ζωή μας και να οδηγεί την ψυχή μας σύμφωνα με το θέλημα του. Πρέπει, όμως, όταν προσευχόμαστε να έχουμε απόλυτη πίστη και εμπιστοσύνη στον Θεό Πατέρα μας ότι μας ακούει και θα δώσει στην ψυχή μας ό,τι χρειάζεται την κατάλληλη στιγμή που Εκείνος σαν Θεός ξέρει.

Το μονοπάτι της αγιότητας

-Μου είπες κάποτε, μαμά, πως η προσευχή είναι ένα πολύ μεγάλο δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Γιατί;
-Γιατί με αυτήν μπορεί να μιλά ο άνθρωπος με τον Δημιουργό όλου του κόσμου, όπως μιλά ένα παιδί με τη μαμά και τον μπαμπά του. Το να μπορούμε, παιδί μου, εμείς οι άνθρωποι να μιλάμε και να εκφράζουμε με τα λόγια μας τα διάφορα συναισθήματα και τις επιθυμίες της ψυχής μας, είναι ένα δώρο εξαίσιο και μοναδικό που έδωσε ο καλός Θεός μας στον άνθρωπο. Σε όλη την υλική δημιουργία κανένα άλλο πλάσμα, εκτός από τον άνθρωπο, δεν έχει αυτή την δυνατότητα της επικοινωνίας με την ομιλία. Με αυτό λοιπόν το υπέροχο δώρο θέλει ο Δημιουργός μας να μιλάμε μαζί του, να του εκφράζουμε την αγάπη μας και να του λέμε τις χαρές μας, τις αγωνίες μας, τις στεναχώριες μας, τα όνειρα μας, τους πνευματικούς αγώνες, τις διάφορες αδυναμίες μας αλλά και τα λάθη στα οποία πέφτουμε και μολύνουμε την ψυχή μας. Η δυνατότητα λοιπόν αυτή που έχουμε εμείς οι άνθρωποι να μιλάμε με τον Θεό μας λέγεται προσευχή. Με το δώρο της προσευχής, άλλες φορές ζητάμε την ευλογία του για να πετύχουμε κάτι καλό, και άλλες φορές, όταν τον στεναχωρούμε με τα λάθη που κάνουμε, του ζητάμε συγνώμη για να μας συγχωρέσει και να καθαρίσει την ψυχή μας από την βρωμιά της αμαρτίας.
-Τότε, είναι πραγματικά υπέροχο το δώρο της προσευχής!
-Είναι υπέροχο, Αγγελική μου, όχι μόνο γιατί μπορούμε με αυτό να μιλάμε στον Δημιουργό μας αλλά και γιατί μας βοηθά να ενωνόμαστε κιόλας μαζί του μέσα από τα λόγια αγάπης και λατρείας που του λέμε.
-Πως γίνεται αυτό, μαμά;
-Στην προσευχή, κοριτσάκι μου, μπορούμε όλοι μας να του πούμε και να του ζητήσουμε ότι θέλουμε. Το ίδιο δεν κάνεις και συ με μας τους γονείς σου; Δεν σου δίνει χαρά να μας λες ό,τι έχεις στο μυαλό σου και στην καρδιά σου;
-Ναι, μαμά.
-Υπάρχει, όμως, και κάτι άλλο, που όταν μας το λες, δεν νιώθεις μόνο εσύ χαρούμενη αλλά κάνεις και εμάς πολύ ευτυχισμένους.
-Τι είναι αυτό που λέω και σας κάνει τόσο ευτυχισμένους;
-Να, όταν έρχεσαι και μπαίνεις μέσα στην αγκαλιά μας και μας λες πως μας αγαπάς τόσο πολύ, από τη γη μέχρι τον ουρανό! Τότε, κοριτσάκι μου, στα λόγια αυτά της αγάπης σου δεν μπορείς να καταλάβεις με πόση ευτυχία πλημμυρίζεις την καρδιά της μανούλας σου και του μπαμπάκα σου! Μπορεί να μας κάνεις χαρούμενους κάθε φορά που έρχεσαι κοντά μας για να μας πεις ό,τι σε κάνει χαρούμενη και ό,τι σε στεναχωρεί, μα όταν κλείνεσαι στην αγκαλιά μας και μας λες πόσο μας αγαπάς και μας λατρεύεις, τότε η καρδιά μας φτερουγίζει από ανείπωτη χαρά και ευτυχία. Τότε εμείς σε σφίγγουμε πιο δυνατά στην αγκαλιά μας και σε κρύβουμε ακόμα πιο βαθιά μέσα στην καρδιά μας. Είναι τότε που εγώ και ο μπαμπάς σου νιώθουμε ότι είμαστε ένα με σένα μέσα στο μυστήριο της άπειρης αγάπης και λατρείας. 
-Το ίδιο νιώθει, μαμά, και ο καλός Θεός μας κάθε φορά που του λέω πως τον αγαπώ;
-Ναι, Αγγελική μου! Κάθε φορά που του λες πως τον αγαπάς και τον λατρεύεις, Εκείνος σε παίρνει μέσα στη πατρική του αγκαλιά για να σε γεμίσει όχι μόνο με τα θεϊκά του φιλιά αλλά και με κάτι πιο πολύτιμο και μοναδικό.
-Με τι, μαμά;
-Με τη χάρη του παναγίου Πνεύματος, με την οποία πλημμυρίζει την ψυχή σου και την μετατρέπει σιγά, σιγά σε ένα καμίνι του θεϊκού του έρωτα. Αν εσύ συνεχίζεις να τον αγαπάς, να τον εμπιστεύεσαι και να υπακούς στο θείο θέλημα του, τότε Εκείνος όλο και πιο πολύ θα σε πλημμυρίζει με το άγιο Πνεύμα και θα σε οδηγάει μέσα από τα μονοπάτια των αρετών στις πιο ψηλές βουνοκορφές της αγιότητας. Γι' αυτό και η Εκκλησία, παιδί μου, προβάλλει την προσευχή σαν το μονοπάτι της αγιότητας, αφού μέσα απ' αυτό όλοι όσοι αγάπησαν τον Θεό αγίασαν. 

Μια προσευχή από τον Θεό

-Ποια προσευχή, μαμά, αρέσει πιο πολύ στο Θεό μας να λέμε;
-Σε όλες τις προσευχές που λένε οι άνθρωποι ο Θεός χαίρεται και μας ακούει προσεχτικά. Υπάρχει, όμως, μια προσευχή που μας την δίδαξε ο ίδιος ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός και γι’ αυτό ονομάζεται Κυριακή προσευχή, δηλαδή προσευχή του Κυρίου. Το «Πάτερ ημών». Για πρώτη φορά την δίδαξε στους άγιους μαθητές του όταν τον παρακάλεσαν να τους πει πώς να προσεύχονται. Την προσευχή αυτή πρέπει να τη λέμε όλοι οι Χριστιανοί κάθε μέρα και μακάρι και πολλές φορές την ημέρα. Ενώ είναι μικρή προσευχή, περικλείει όλα όσα πρέπει να ζητάμε από τον Θεό αλλά και όσα πρέπει να κάνουμε για να αρέσουμε στον Κύριο μας. Γι’ αυτή την προσευχή ήδη σου είχα μιλήσει και πιο παλιά. Όσο, όμως, εμείς θα προχωράμε στο δρόμο της αγάπης του Θεού, τόσο το άγιο Πνεύμα θα μας βοηθάει να καταλαβαίνουμε τα βαθύτερα νοήματα που εμπεριέχει. 
-Μπορείς, μαμά, να μου την ερμηνεύσεις άλλη μια φορά για να την καταλάβω ακόμα καλύτερα;
-Και βέβαια, κοριτσάκι μου. Εξάλλου κάθε φορά που την λέω και καταλαβαίνω τα θεϊκά μυστικά που κρύβει νιώθω όλο και περισσότερη χαρά στην καρδιά μου. Γι’ αυτό και θέλω να ξέρεις τα βαθιά νοήματα της για να την λες και συ με προσοχή και ευλάβεια. Η προσευχή αυτή έχει μέσα της τόση δύναμη που μπορεί να σε κάνει ένα αετόπουλο του Θεού που θα πετάς ψηλά στις βουνοκορφές της αγιότητας. Θέλω, όμως, πριν ξεκινήσω την ερμηνεία της να την πούμε πρώτα μαζί.
-Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς, αγιασθήτω το όνομα σου, ελθέτω η βασιλεία σου, γεννηθήτω το θέλημα σου ως εν ουρανώ και επί της γης. Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέτες ημών και μη εισενέγκεις ημάς εις πειρασμόν αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού. Αμήν
-Ποια είναι, Αγγελική μου, η πρώτη λέξη της προσευχής;
-Πάτερ ημών, μαμά.
-Η λέξη αυτή «Πατέρα μας» είναι και το κλειδί για την κατανόηση της προσευχής αυτής. Ο Θεός στον οποίο εμείς θα μιλήσουμε τώρα με την προσευχή, δεν είναι μόνο ο Δημιουργός όλου του κόσμου αλλά και ο φυσικός Πατέρας της ψυχής μας. Εμείς είμαστε τα δικά του αγαπημένα παιδιά και χαίρεται κάθε φορά που του μιλάμε με την προσευχή μας. Πιο πολύ όμως χαίρεται όταν αγιάζουμε την ψυχή μας με την καλή και ενάρετη ζωή μας και δείχνουμε έτσι σε όλους πως είμαστε τα βασιλόπουλα παιδιά του. Τότε είναι που δοξάζεται το άγιο όνομα του ανάμεσα στους ανθρώπους, βλέποντας εμάς να ζούμε σαν ευγενικά βασιλόπουλα, αντάξια του μεγάλου βασιλιά Θεού Πατέρα μας. Κάθε φορά που θα τον φωνάζουμε «Πατέρα μας» η θεϊκή του καρδιά θα σκιρτά από χαρά και ευτυχία.
-Από τώρα, μαμά, κάθε φορά που θα κάνω προσευχή, έτσι θα την αρχίζω: «Γλυκέ μου Πατέρα»!
-Και Εκείνος, Αγγελική μου, τότε θα σου απαντάει: «γλυκό μου κοριτσάκι, μικρή μου βασιλοπούλα, για σένα ετοιμάζω το πιο μεγάλο δώρο»!
-Τι δώρο είναι αυτό που θέλει να μου δώσει;
-Αυτό που του ζητάς στη συνέχεια της προσευχής λέγοντας «ελθέτω η βασιλεία σου». Είναι ό,τι πιο πολύτιμο μπορεί να χαρίσει ο καλός Θεός μας σε όσους τον αγαπούν με όλη τους την καρδιά και τον κάνουν βασιλιά της ζωής τους. Είναι το άγιο Πνεύμα της απόλυτης χαράς, ειρήνης και ευτυχίας που μετατρέπει μια απλή ψυχή σε βασιλικό θρόνο του παντοδύναμου Θεού. Όταν το άγιο Πνεύμα πλημμυρίσει μια ψυχή, αυτή μεταβάλλεται σε ηφαίστειο αγάπης. Τότε ο θεϊκός έρωτας, που ξεχύνεται απ’ αυτό σαν λάβα, πυρπολεί τα σωθικά της αγιασμένης αυτής ύπαρξης και η ψυχή ζει μια ευτυχία και ηδονή που δύσκολα μπορεί να περιγράψει ο νους του ανθρώπου. Αυτό ζούσαν οι μάρτυρες του Χριστού μας και γι’ αυτό μπορούσαν να υποφέρουν με υπομονή όλα τα φριχτά μαρτύρια στα οποία τους επέβαλλαν οι ειδωλολάτρες.

Το πνεύμα της αγάπης

-Για να έρθει το άγιο Πνεύμα στη ψυχή μας, τι πρέπει να κάνουμε; Πως πρέπει να ζούμε;
-Να ζούμε, Αγγελική μου, σύμφωνα με το θέλημα του που είναι το πνεύμα της αγάπης, όπως το δίδαξε ο Κύριος μας μέσα στο άγιο Ευαγγέλιο του. Γι’ αυτό και στην επόμενη φράση της προσευχής παρακαλάμε τον Κύριο μας να μας βοηθήσει ώστε να γίνεται πάντα στη ζωή μας το άγιο θέλημα του: «γεννηθήτω το θέλημα σου, ως εν ουρανώ και επί της γης». Όπως το εφαρμόζουν δηλαδή οι άγγελοι στον ουρανό, έτσι να το εφαρμόζουμε και εμείς, οι επίγειοι του άγγελοι, που ζούμε εδώ στη γη.
-Τι σημαίνει, μαμά, να ζούμε με το πνεύμα της αγάπης;
-Σημαίνει, παιδί μου, να αγαπάμε ο ένας τον άλλο και να συμπεριφερόμαστε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προκαλούμε στον συνάνθρωπο μας θλίψη και στεναχώρια. Με την αγάπη συμπεριφέρεσαι προς όλους με σεβασμό και πνευματική ευγένεια. Δεν προκαλείς τον άλλο με ζήλιες, θυμούς, φθόνους, συκοφαντίες, μίση και άλλες κακίες που βάζει με δόλο μέσα στο μυαλό και στην καρδιά μας ο πονηρός σατανάς. Το πνεύμα της αγάπης πρέπει να είναι για τον κάθε άνθρωπο η απαραίτητη πνευματική τροφή με την οποία θα τρέφει σε καθημερινή βάση την ψυχή του. Όπως δεν μπορεί το σώμα μας να ζήσει χωρίς την αναγκαία γι’ αυτό υλική τροφή, έτσι και η ψυχή μας δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς την απαραίτητη πνευματική τροφή της αγάπης. Το πνεύμα της αγάπης είναι ο πνευματικός άρτος που μαζί με την καθημερινή αναγκαία υλική τροφή πρέπει να παρακαλάμε τον Κύριο μας να μας χαρίζει.
-Γι’ αυτό μαμά στη συνέχεια της προσευχής λέμε «τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον»;
-Ναι, Αγγελική μου. Θέλει ο Κύριος μας να ζητάμε στην προσευχή μας την τροφή όχι μόνο του σώματος αλλά και της ψυχής. Τι νόημα εξάλλου θα έχει να αγωνιζόμαστε μόνο πώς να θρέψουμε το φθαρτό υλικό σώμα μας που μετά τον θάνατο θα γίνει χώμα και θα χαθεί, ενώ την άυλη και άφθαρτη ψυχή μας να την έχουμε καταδικάσει σε πνευματική λοιμοκτονία; Δεν είναι ανόητο να φροντίζουμε για ότι δεν έχει τόση αξία και για ότι έχει αιώνια αξία να το παραμελούμε; Η πνευματική τροφή της αγάπης είναι απαραίτητη γιατί χωρίς αυτήν επέρχεται ο πνευματικός θάνατος της ψυχής. Έτσι μπορείς να καταλάβεις γιατί μας ζητάει ο πολυαγαπημένος μας Κύριος να μην κρατάμε κακίες και μίση μέσα στην καρδιά μας για κανέναν άνθρωπο και να συγχωράμε όποιον μας κάνει κακό. Μάλιστα δίνει τόσο μεγάλη σημασία σ’ αυτό, που μας τονίζει πως, αν θέλουμε να μας συγχωρά για όλα τα λάθη που κάνουμε, πρέπει πρώτα εμείς να συγχωρέσουμε αυτούς που μας έβλαψαν και μας έκαναν κακό. Κατάλαβες γιατί μετά την φράση της προσευχής «τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον» συμπληρώνει αμέσως «και άφες ημιν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέτες ημών»;
-Ναι, μαμά. Καταλαβαίνω πως αν θέλουμε να ζει ο Χριστός στην καρδιά μας δεν πρέπει να αφήνουμε κακές σκέψεις για κανέναν άνθρωπο μέσα στην καρδιά μας.
-Αυτό που λες, Αγγελική μου, είναι η βάση της αγάπης που μας δίδαξε ο Χριστός μας και ό,τι πιο πολύ μισεί ο σατανάς. Γι’ αυτό και ο μεγαλύτερος πόλεμος που κάνει εναντίον των ανθρώπων είναι να τους πειράζει με τα φοβερά πάθη του μίσους, της ζήλιας, του φθόνου, της μνησικακίας, της συκοφαντίας και άλλα, με τα οποία μπορεί εύκολα να καταστρέψει το πνεύμα της αγάπης και να διώξει από την καρδιά μας το άγιο Πνεύμα και τον καλό Θεό μας.
-Πω, πω, μανούλα, με τι πονηριά θέλει να φέρει ο σατανάς την δυστυχία στη ψυχή μας! Κάθε μέρα θα λέω πολλές φορές το «Πάτερ ημών» και θα παρακαλώ τον καλό Θεό μας να μην αφήνει τον πονηρό σατανά να πειράζει την ψυχή μου αλλά να τον διώχνει μακριά.

Μια υπέροχη προσευχή

-Εκτός από την υπέροχη αυτή προσευχή του «Πάτερ ημών…» θα σου μάθω, Αγγελική μου, και μια άλλη εξίσου πολύ ωραία που μου την δίδαξε ο πνευματικός μου πατέρας. Είναι μια προσευχή που περικλείει ό,τι επιθυμεί μια ψυχή που θέλει να αγαπήσει πολύ τον πολυαγαπημένο μας Κύριο και να ζει μέσα στην απόλυτη αγάπη, εμπιστοσύνη και υπακοή στο άγιο θέλημα του.
-Μπορείς να μου την πεις τώρα μαμά;
-Θα σου την πω και μετά θα σου αναλύσω μερικά από τα μεγάλα νοήματα που κρύβει:



"Θεέ της καρδιάς Μου και της άπειρης αγάπης
Ουράνιε Μου Πατέρα,
κάνε την καρδιά μου να γίνει ένα
με την Ευσπλαχνική δική Σου,
για να Σ’ αγαπώ και να Σε λατρεύω
και να σπλαχνίζομαι τον κόσμο όλο.

Πλημμύρισέ με με τον θεϊκό Σου έρωτα και αξίωσέ με
να Σου ανταποδώσω στο έπακρο τον έρωτα αυτό.
Εσένα αναγνωρίζω σαν μοναδικό Βασιλιά της καρδιά μου
και αφιερώνω την ψυχή μου στον μονογενή Σου Υιό Ιησού,
δικό μας λατρεμένο θείο Βρέφος και πληγωμένο Βασιλιά.

Δέξου με στην πατρική αγκαλιά Σου
και κρύψε με βαθιά μέσα στην μητρική καρδιά Σου.
Στείλε αγγέλους να φρουρούν το σώμα,
την ψυχή και την καρδιά μου
και να με διδάσκουν μυστικά την απόλυτη λατρεία,
εμπιστοσύνη και υπακοή στο άγιο θέλημά Σου,
για να μην Σε πληγώσω ποτέ ξανά.

Παρακλητικά ικετεύω την λατρεμένη Σου κόρη
και Βασίλισσα ουρανού και γης,
την αγία Μητέρα μας Μαριάμ, να με σκεπάζει στοργικά
και να με μαθαίνει πώς να Σε λατρεύω απέραντα παιδικά.
Σε πιστεύω, Σε λατρεύω και Σ’ αγαπώ,
το ταπεινό σου σπλάχνο που αγωνίζεται στη γη,
και με λαχτάρα προσμένει
να βρεθεί στην αγκαλιά Σου παντοτινά".

-Είναι πάρα πολύ ωραία μαμά! Η πιο ωραία απ’ όλες που μέχρι τώρα έχω ακούσει. Θα την μάθω να την λέω και αυτή μαζί με το «Πάτερ ημών». Ερμήνευσε την μόνο σε παρακαλώ για να καταλαβαίνω τα ωραία νοήματα της.
-Η προσευχή αυτή, παιδί μου, δεν είναι απλά μια προσευχή αλλά μια προσευχητική ομολογία. Μου έλεγε ο πνευματικός μου πατέρας πως η προσευχή αυτή τρομάζει υπερβολικά τον σατανά επειδή μας δείχνει τον πιο σύντομο δρόμο αλλά και τον τρόπο για να φτάσουμε εύκολα στην αγιότητα. Κάθε φράση είναι και ένα σκαλοπάτι στην ουράνια σκάλα που μας φέρνει όλο και πιο κοντά στην αγκαλιά του Θεού. Στα λόγια της προσευχής αυτής κρύβονται όλα όσα θα ήθελε ο καλός Θεός μας να κάνουμε για να ζούμε σαν βασιλόπουλα δικά του, σαν παιδιά της θεϊκής καρδιάς του. Γι’ αυτό και κάθε φορά που λέω την προσευχή αυτή είναι σαν να ακούω τον ίδιο τον πολυαγαπημένο μας Θεό να μου λέει:
«Εγώ είμαι, παιδί μου, ο ουράνιος σου Πατέρας που σε αγαπώ και σε λατρεύω όπως μια μάνα το μωρό της. Θέλω να είμαι ο Θεός της καρδιάς σου και να με αφήνεις να σε πλημμυρίζω με την άπειρη αγάπη μου για να γίνει η καρδιά σου ευσπλαχνική προς όλους τους συνανθρώπους σου, όπως είναι η θεϊκή δική μου. Θέλω κάθε μέρα να μου ζητάς να σε πλημμυρίζω με τη χάρη του αγίου μου Πνεύματος, ώστε να κάνω την καρδιά σου ηφαίστειο της αγάπης μου για να ξεχειλίζει απ' αυτήν η λάβα του θεϊκού μου έρωτα. Τότε θα ζήσετε και σεις στην καρδιά σας, αυτό που ζούσαν στην δική τους οι άγιοι μάρτυρες, και είχαν την δύναμη να με ομολογούν με θάρρος μπροστά στους ειδωλολάτρες και να υποφέρουν γι' αυτήν την ομολογία πολλά μαρτύρια. Αυτοί με αναγνώριζαν σαν μοναδικό βασιλιά της καρδιάς τους και αφιέρωναν κάθε μέρα την ψυχή τους στο μονογενή Υιό μου Ιησού, τον οποίον αγαπούσαν και λάτρευαν σαν δικό τους λατρεμένο Βρέφος αλλά και πληγωμένο Βασιλιά.»
-Στα γλυκά αυτά λόγια του Θεού Πατέρα μας, εσύ τι του λες;
-Τον παρακαλώ, παιδί μου, να με κρατά σφιχτά μέσα στην πατρική του αγκαλιά, γιατί μόνο εκεί νιώθω ασφάλεια και σιγουριά. Και συ αυτό να του ζητάς συνέχεια, να μη σε αφήνει ποτέ από την μητρική του αγάπη και αγκαλιά. Του αρέσει πολύ να είμαστε όλα τα παιδιά του σαν τα μωρά μέσα στην αγκαλιά του, γιατί μας αγαπά και μας λατρεύει. Το μόνο που μας ζητά είναι να τον εμπιστευόμαστε απόλυτα και να υπακούμε στο θέλημα του όπως οι άγγελοι του στον ουρανό.
-Εκτός από σένα μαμά που με βοηθάς και με συμβουλεύεις πως να ζω σωστά, σύμφωνα με το θέλημα του Κυρίου μας, τι άλλο θα μπορούσα να του ζητήσω για να με βοηθά και να με κατευθύνει;
-Να παρακαλάς τον καλό Θεό μας, κόρη μου, να σου στέλνει αγγελάκια από τον ουρανό για να φρουρούν το σώμα και τη ψυχή σου από κάθε πειρασμό του σατανά, αλλά και να σε διδάσκουν πώς να τον λατρεύεις με απόλυτη λατρεία, εμπιστοσύνη και υπακοή, όπως κάνουν και εκείνα στον ουρανό. Προπάντων να παρακαλάς και την ουράνια μας μανούλα, την ένδοξη Παναγία μας, να σε μαθαίνει πώς να τον αγαπάς, όπως τον αγαπούσε Εκείνη.

Η ευχή του Ιησού

-Θα ήταν, όμως, μεγάλη παράλειψη, Αγγελική μου, να μη σου αναφέρω και μια άλλη πολύ μικρή προσευχή. Αποτελείται από πέντε μόνο λέξεις αλλά η δύναμη της είναι ανυπολόγιστη. Οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως είναι το χρυσάφι των προσευχών, για την μυστική θεολογία που κρύβει αλλά, κυρίως, για τον μεγάλο φόβο και τρόμο που προκαλεί στους δαίμονες όταν την λέμε. Μας συμβουλεύουν μάλιστα να την λέμε όσο μπορούμε πιο συχνά μέχρι να γίνει ένα με την αναπνοή μας. Λένε πως, όπως με την αναπνοή παίρνουμε το απαραίτητο οξυγόνο και μπορούμε να ζούμε, έτσι και με τη μικρή αυτή προσευχή η ψυχή μας πλημμυρίζει από την δύναμη της παρουσίας του ίδιου του Χριστού μας και της δίνει πνευματικό οξυγόνο και ζωή.
-Ποια είναι, μαμά, αυτή η προσευχή που έχει τόση δύναμη;
-Είναι το "Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με". Είναι πέντε λέξεις μόνο αλλά έχει την δύναμη να καθαρίζει και να αγιάζει εκτός από την ψυχή και τις πέντε αισθήσεις του ανθρώπου. Η αξία της προσευχής αυτής έγκειται ακριβώς στη δύναμη που έχει το ίδιο το όνομα του Κυρίου μας αλλά και στην ομολογία που κάνουμε όταν την λέμε.
-Ποια είναι η ομολογία που κάνουμε;
-Να, με το "Κύριε" ομολογούμε πως μόνο ο καλός Θεός μας είναι με τη θέληση μας ο βασιλιάς της καρδιάς μας και ο κυρίαρχος της ψυχής μας. Σ' Αυτόν αφήνουμε όλη την ύπαρξη μας για να την κατευθύνει, να την διδάσκει και να την προστατεύει από κάθε κακό. Άλλον Θεό εκτός απ' αυτόν δεν έχουμε, δεν πιστεύουμε και δεν ομολογούμε. Η λέξη "Κύριε" είναι το πρώτο καρφί ενάντια στον σατανά, που θέλει να επεμβαίνει με δόλιους τρόπους σαν αφεντικό στη ψυχή μας και να μας οδηγάει σύμφωνα με το δαιμονικό θέλημα του. Με τη λέξη "Κύριε", όταν την λέμε με πίστη, φτιάχνουμε μια αόρατη προστατευτική ασπίδα γύρω από την ψυχή μας που μπορεί να αποκρούει κάθε δαιμονικό πείραγμα.
-Τώρα καταλαβαίνω, μαμά, γιατί λέμε πολλές φορές στην Εκκλησία το "Κύριε ελέησον"!
-Και μόνο η λέξη αυτή, παιδί μου, επειδή έχει ομολογία πίστης στον ένα και μοναδικό Θεό, τρομάζει πολύ τον σατανά. Το ίδιο, όμως, τον τρομάζει και η επόμενη λέξη, που είναι το όνομα του γλυκύτατου Σωτήρα μας. Το όνομα "Ιησούς" είναι αυτό που δεν αντέχει να ακούει ο Εωσφόρος και οι δαίμονες του, γιατί είναι το ανθρώπινο όνομα του Υιού του Θεού. Για το λόγο αυτό, πολλοί άγιοι της Εκκλησίας μας, που βίωσαν εμπειρικά την δύναμη αυτή που εκπέμπει το άγιο όνομα του Κυρίου μας Ιησού, λένε πως δεν υπάρχει για τους Χριστιανούς μεγαλύτερο όπλο εναντίον του σατανά από το όνομα του Κυρίου μας. Όταν αυτό προφέρεται με πίστη και αγάπη στον Λυτρωτή μας, γίνεται φωτιά που καίει τους δαίμονες.
-Η λέξη «Χριστός», μαμά, τι σημαίνει;
-Και η λέξη «Χριστός» είναι, Αγγελική μου, επίσης λέξη ομολογίας. Με αυτήν διακηρύττουμε ότι ο Κύριος μας Ιησούς είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας και Λυτρωτής του κόσμου. Είναι ο Υιός του Θεού και Θεός, που έγινε άνθρωπος σαν κι εμάς για να σώσει όλο τον κόσμο από τις αμαρτίες.
Και τέλος με την λέξη «ελέησον με» τον παρακαλούμε τρία πράγματα:
Πρώτον, να μας συγχωρέσει για τα λάθη και τις αμαρτίες που κάνουμε.
Δεύτερον, να μας καθαρίσει από την βρωμιά της αμαρτίας και να μας ελευθερώσει από κάθε σατανική επίδραση πάνω στην ψυχή και το σώμα μας.
Τρίτον, να πλημμυρίσει την καρδιά μας με τη χάρη και το φως του αγίου Πνεύματος με το οποίο η ψυχή μας γίνεται ένα με τον καλό Θεό μας.
Γι’ αυτό, γλυκιά μου κόρη θέλω να αρχίσεις από σήμερα να λες πολλές φορές με τα χείλη και την καρδιά σου την μικρή αλλά πολύ δυνατή αυτή προσευχή.

-Και αυτήν, μαμά, αλλά και τις άλλες ωραίες προσευχές που μου έμαθες σήμερα, θα τις λέω στον καλό Θεό μας. Θέλω να ξέρει πως τον πιστεύω, τον λατρεύω και τον αγαπώ πολύ με όλη την δύναμη της καρδιάς μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Printfriendly